Vasile Ionescu- cum l-am cunoscut

Memorabilii oameni întâlniți în viață lasă impresii greu de uitat. Pe domnul Vasile Ionescu l-am văzut și auzit prima dată în sala de conferințe a unui hotel din București acum vreo 9 ani. Conferința avea tema muzicii țigănești. Veniseră acolo o mulțime de țigani și romi muzicanți din Banat. Vasile Ionescu a început un discurs despre muzica țigănească în care cuvintele de început au fost ȚIGANILOR VĂ URĂSC! Ochii îi străluceau de ură. Discursul nu mi-l amintesc, doar ochii strălucitori plini de o ură sinceră, patriotică și cuvintele sincere ale domniei sale care răzbăteau din când în când inserate în memorabila cuvântare: țiganilor vă urăsc.Sunt convins că erau prezenți acolo mulți țigani care-l vedeau pt. prima dată pe Vasile Ionescu.
Nu am fost supărat pe domnia sa. L-am înțeles chiar, probabil că se referea la țiganii infractori. Apoi Vasile Ionescu mi-a propus să scriu un articol despre limba romani. Și am scris despre arheologia lingvistică a cuvântului rom Devla-Dumnezeu. Adică perfecta asemănare cu sinonimul hindus Deva. Ionescu mi-a ciopârțit articolul și nu l-a mai publicat. probabil pt. că nu-i place ideea originii indiene a romilor. Ceea ce nu am înțeles niciodată este ura sa la adresa limbii romani. Mi-a declarat textual pe facebook că se CACĂ pe limba romani, și m-a invitat să-i spun asta domnului profesor Gheorghe Sarău. I-am transmis, iar domnul Sarău i-a răspuns frumos, apărând limba și cultura care a pus o pâine pe masă multor ne-romi cu aere de romi. Iată răspunsul domnului Gheorghe Sarău:
https://naayram.wordpress.com/2015/08/11/raspunsul-prof-gheorghe-sarau-contra-lui-vasile-ionescu/

Mariane Cirpaci,
Acesti oameni sunt cu radacini uscate. De fapt, când s-au nascut au avut singura lor radacina datatoare de seva – limba – deja uscata! Ce sa mai zic de radacinile derivate si hranite din ea: cutume, traditii, obiceiuri, istorie chiar etc?
L-am auzit si eu cu niste aberatii la Romano Butiq, acum cateva zile, spunând ca in Romania se mai vorbeste limba rromani in proportie de 20% , dar am fost singurul care am ripostat. Caci, in afara de cativa – printre care si Sorin Actorul, Zatreanca, inca o fata imbracata in costum popular rrom si vorbea rromani – cred ca nu eram prea multi care sa vorbim si sa CREDEM in puternicia limbii rromani!
Din pacate, rromii din RO si de pretutindeni o vor „redescoperi” din carti, asa acum au descoperit indienii sanscrita consemnata de Panini, dar va fi tarziu de tot.
Exact din cauza detractorilor limbii rromani, neputinciosi o viata intreaga sa o invete, dar care se cred niste patapievici ai rromilor (filozofi fara studii de filozofie, dar si fara sistem, metoda!), limba s-ar putea sa se „rataceasca”, nu sa se piarda! Noroc cu mamele rrome care vor fi in continuare profesoarele de rromani ale neamului rrom! Dar, „intelectualii” iesiti din neamul rrom, cu sau fara „patalama” (cum le zice chiar V.I), „le dau peste gura” si acestora! Mai bine oamenii acestia ar organiza cursuri ca sa se prezerve limba rromani si prin studiu! Ar face scoli de vara unde rromii rataciti si debusolati ca acestia, care urasc limba materna a neamului lor, sa reinvete aceasta limba nobila, DA, CAPABILA sa echivaleze si lexicul filozofic!
Lasa-i in plata Domnului, caci se vor blestema singuri pentru acest imens deserviciu pe care ei, ca rromi, si-l fac singuri! Dar – si mai mult – întregului neam rrom, acum si in viitor!
Imi pare rau de Vasile Ionescu, daca acum – la batranete – spune prostii dintr-astea, care sunt autodistrugatoare pentru neamul rrom!
Chiar cu regret si te rog sa postezi ce am scris aici pe situl unde el a spus prostia asta!
(Eu nu sunt pe face book).
Regretabil – putin zis!
Gheorghe Sarau
Autor: Cîrpaci Marian Nuțu.

Autor: naayram

naayram@gmail.com

Lasă un răspuns

